پسری در حال شکل گیری! می نویسم،شاید زنده بمانم و شکل بگیرم...
سیگار نکش ابله! نوشته شده توسط آقای تشکیل ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ,

زمانی که مدرسه می رفتم -دوران راهنمایی-نسبت بچه هایی که سیگارمی کشیدند بدبین بودم. احساس می کردم که چقدر ابله هستند که با این همه هشداری که درباره مضر بودن سیگار میدن باز میرن سمتش!!با خودم فکر می کردم که حتما هم به خاطر یه نخ سیگار چقدر توهم میزنن که مثلا بزرگ شدند!اصلا چطور با این بوی بدش کنار میان! چیه این بو و دود جذبشون می کنه! حتی بعضی وقتا هم پا رو فراتر  میذاشتم و میرفتم باهاشون حرف بزنم که مثلا از توهم درشون بیارم و نجاتشون بدم.شروع صحبتامم با جمله«سیگار نکش ابله» بود!در این مسیر خطیر حتی بعضا وقتا تحقیرشون هم می کردم!خیلی هم یادم نیست چی جواب میدادن،فقط یادمه بعد از تموم شدن مکالمه به خودم افتخار می کردم که حداقل از اینا بیشتر میفهمم که سیگار نمی کشم! در واقع خودم از اونا بیشتر در توهم به سر می بردم!!!

می تونم با اطمینان بگم تو چهار پنج روز اخیر حدود چهار پاکت سیگار مصرف کردم! خونه ی خالی رفیقم و سیگار هایی که پشت هم دود می کردیم!حتی آخر باری به سیگارای ارزون «آریزونا »با نیکوتین یک دهم رو اوردیم که پولامون بیشتر از این به فنا نره!!پاکتی شیش و نیم!وقتی می خواستم زحمتو کم کنم و برگردم خونمون به حدی لباسام بوی سیگار گرفته بودند که به محض رسیدن پریدم حموم و هر دو تیکه لباسمو خودم با دست شستم که مبادا مادرم وقتی میخواد بریزدشون تو ماشین لباسشویی متوجه بو بشه!!

اولین نخی که کشیدم برمیگشت به شونزده سالگیم!با یکی از رفقا رفتیم  دم یه سوپری.با ترس و لرز فراوان دو نخ وینستون لایت گرفتیم و با ترس و لرز بیشتر تو پارک محله شروع کردیم به کشیدن!مثل سگ میترسیدیم که مبادا  یه آشنایی ببینه و لو بریم!یکی نگهبانی میداد و اون یکی میکشید!

دیگه از اون به بعد قضیه ما و سیگار تا حالا که نوزده سالمه شروع شد!البته تا الانم به مصرف روزانه نرسیدم!یعنی مثلا میشه یک ماه نکشم و مسئله ای نباشه برام،ولی خب شرایطش پیش بیاد چیزی کم نمیذاریم!تقریبا اکثر مارک های موجود رو هم امتحان کردم! از کنت و وینستون و آریزونا تا مگنا و بهمن و سناتور!!

بعضی وقتا با خودم فکر میکنم اگر همون آدمایی که یه موقع هایی تحقیرشون می کردم حالا بیان وضعمو ببینن واکنششون چیه؟!!! نمیزنن تو گوشم که مرتیکه تو دست از سر ما بر نمیداشتی حالا خودت داری پاکت پاکت میکشی!

به همین بیهودگی

 

۲
۷ نظر
شما هم نظر بدید ۷ نظر
  • نـــــوترال ...
    ۱۹ مرداد ۹۸، ۰۰:۲۸

    هرچیزی که اعتیاد یا وابستگی بیاره خوب نیس

    هر اعتیاد یا وابستگی ای آدمو به نابودی میکشونه

    سیگار بد نیس اونقدا، این وابستگیه که ممکنه به دنبالش بیاد خیلی بده

    و بهتره از چیزایی که ممکنه وابستگی بیارن حذر کرد

    لذت‌هایکوتاه اونقدا ارزش ندارن

     

    منم یه بار کشیدم، وقتی ۹سالم بود

    آقای تشکیل
    ۱۹ مرداد ۹۸، ۰۱:۱۷
    به نظرتون اصلا ما می تونیم بدون وابستگی زندگی کنیم؟
    وابستگی به اطرافیان من جمله خانواده و رفقا،وابستگی به محل زندگی،وابستگی به وسایلی که باهاشون زندگی میکنیم!البته خب جنس این نوع وابستگی ها با وابستگی به سیگار شاید فرق کنه ولی خب میتونن در ادامه هم شکل بگیرن!شاید اصلا ما محکومیم به وابستگی!
  • نـــــوترال ...
    ۱۹ مرداد ۹۸، ۰۸:۴۵

    حتی این وابستگی هایی که گفتی هم خوب نیس زیاد

    آدم باید سعی کنه به این دنیا و متعلقاتش وابستگی نداشته باشه

    آزاده باشه

    محکوم نیستیم چون ما حق انتخاب داریم و قابلیت تغییر کردن و تغییر دادن داریم

     

    هرچی وابستگی کمتر ؛ بی نیاز بودن بیشتر

    نظر منه البته

     

    آقای تشکیل
    ۱۹ مرداد ۹۸، ۱۴:۰۹
    با بخش آخر نظرتون((هر چه وابستگی کمتر؛بی نیازی بیشتر)) کاملا موافقم.

    حق انتخاب و تغییر داریم ولی نه در هر چیزی!خانواده و محل تولدو خودمون انتخاب نمیکنیم و تغییری هم نمیشه توشون بوجود اورد و منتهی میشه به وابستگی! البته خب موضوع مطلقی نیست و هستند افرادی که این نوع وابستگی رو ندارند.

    نظرتون محترمه و ممنون از  وقتی که گذاشتید.
  • Gole pone market
    ۱۹ مرداد ۹۸، ۰۹:۱۵

    سیگار دردی از ادم دوا نمیکنه

    بهت ارامش میده اما باعث میشه دردات تلنبار بشه و خودتو خالی نکنی

    سیگار ارامش کاذب بهت میده

     

    برو پی زندگیت من این راهو رفتم 

    ببین شکست عشقی یا عاطفی یا مشکلات زندگیت رو با سیگار جمع نکن

    هر چی میتونی گریه کن ضجه بزن تا اون درد از سرت بره 

    بعدش که رفت زندگی جدیدتو شروع کن 

    به همین سادگی (:

     

     

     

    عمر کوتاهه باید ازش لذت ببریم بیخیال بقیه 

    مواظب گذران عمرت باش داداش

    آقای تشکیل
    ۱۹ مرداد ۹۸، ۱۴:۲۹
      حرفتو قبول دارم برادر ولی کافیه یه نخ سیگار و فندک کنار هم ببینم!جوری دست و دلم میلرزه که تا نکشم آروم نمیگیرم! امروز با اینکه دیر خوابیدم صبح زود بلند شدم که مثلا پسر خوبی باشم و نون تازه بگیرم برا صبحونه!ولی خب هدف اصلیم این بود که برم سریع یه نخ بگیرم بکشم!
    دیگه شورشو کم کم دارم در میارم!
  • Gole pone market
    ۱۹ مرداد ۹۸، ۱۸:۰۷

    خب داداشم معتاد شدی به نیکوتین 

    بنظرم نذار این اعتیاد باهات بمونه

     

     

    کم کم تعدادشو کمتر کن تا بتونی ترکش کنی 

    دقیقا مث عشقه

    آقای تشکیل
    ۱۹ مرداد ۹۸، ۲۲:۳۰
    تلاشمو میکنم :|
  • لیلا هستم
    ۲۰ مرداد ۹۸، ۱۲:۰۸

    چقد بد:/

    خیلی از سیگار متنفرم. این اواخر متاسفانه فهمیدم داداشم سیگار میکشه. اولین روزی که فهمیدم کلی گریه کردم سر سیگار کشیدنش. کسی نمیدونه، حتی خودشم نمیدونه فهمیدم.

    ای کاش کسی سیگار نمیکشید.

    آقای تشکیل
    ۲۰ مرداد ۹۸، ۲۳:۰۲
    خدا برادرتونو براتون حفظ کنه و چه خوب که همچین خواهری داره که اینجوری به فکرشه و نگرانشه.
    ولی سیگار اونچنان هم مسئله بغرنجی نیست!خیلی نگران نباشید.
    طبق تجربه ای هم که بنده از رفقای سیگاریمون دارم اگر اطرافیان فرد بهش بفهمونن که آره ما فهمیدیم داری میکشی و این جور صحبتا نه تنها وضع بهتر نمیشه بلکه به مراتب بد تر میشه!

  • سیدحمیدرضا باب الحوائجی
    ۲۰ مرداد ۹۸، ۲۳:۵۵

    انقدر فکرت رو درگیر نکن. بکش. بهمن هم بکش.

    آقای تشکیل
    ۲۱ مرداد ۹۸، ۰۰:۱۳
    داداش بهمن لامصبو میکشی بدجور بو میگیری! شخصا دوستش دارم ولی خب بوش لومون میده!!!
  • سیدحمیدرضا باب الحوائجی
    ۲۱ مرداد ۹۸، ۰۰:۲۶

    آره ولی خیلی خوبه :-)))

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب تمز